EMMEN – De afrit Emmen-Zuid op de A37 is afgesloten voor verkeer. Het gaat om de afrit in de rijrichting van Emmen naar knooppunt Holsloot. De afsluiting is noodzakelijk vanwege een grote bult die is ontstaan in het asfalt.
Volgens Rijkswaterstaat loopt de verhoging over de volledige breedte van het wegdek. Vermoed wordt dat de schade is ontstaan door de aanhoudende warmte van de afgelopen dagen, waardoor het asfalt is gaan opzetten.
Om de veiligheid van weggebruikers te waarborgen is besloten de afrit direct af te sluiten. Verkeer wordt omgeleid via andere afritten in de omgeving.
Rijkswaterstaat laat weten dat de afrit in ieder geval tot donderdagochtend gesloten blijft. In de tussentijd wordt onderzocht hoe de schade het beste kan worden hersteld. Weggebruikers wordt geadviseerd rekening te houden met extra reistijd en de aanwijzingen op de informatieborden te volgen.
Het is niet de eerste keer dat extreme temperaturen voor problemen zorgen op het Nederlandse wegennet. Door de hitte kunnen asfaltwegen uitzetten, waardoor scheuren, vervormingen of zogenoemde “asfaltbulten” ontstaan.
Beeld: X / Rijkswaterstaat Noord-Nederland

