Nieuw-Weerdinge – Een automobilist is vrijdagochtend rond 07.20 uur met zijn voertuig in een sloot beland bij een eenzijdig verkeersongeval op de N391 ter hoogte van hectometerpaal 8,5 bij Nieuw-Weerdinge. De bestuurder raakte gewond en is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Door het incident ontstond een kilometerslange file.
Politie, ambulance en de Koninklijke Marechaussee kwamen met spoed ter plaatse om hulp te verlenen. De bestuurder raakte door een nog onbekende oorzaak van de weg, waarna het voertuig in de naastgelegen sloot tot stilstand kwam.
Ambulancepersoneel heeft het slachtoffer ter plaatse behandeld. Vervolgens is de bestuurder voor verdere behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. Over de ernst van het letsel is niets bekend.
Tijdens de afhandeling van het ongeval deed zich een opvallend incident voor. Een dienstvoertuig van de Koninklijke Marechaussee, dat ter plaatse was ter ondersteuning van de hulpverlening, kreeg een lekke band. Het voertuig kon daardoor niet verder rijden en is door een bergingsbedrijf afgesleept.
Vanwege het ongeval en de bergingswerkzaamheden liep het verkeer op de N391 flinke vertraging op. Er ontstond een kilometerslange file, waardoor weggebruikers rekening moesten houden met aanzienlijke extra reistijd.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval. Nadat het voertuig uit de sloot was geborgen en de weg was vrijgemaakt, kon het verkeer weer geleidelijk doorstromen.






