Groningen – De Driebondsbrug in Groningen is vrijdag opnieuw in storing geraakt als gevolg van de extreme warmte. Door de storing is de N46 volledig afgesloten voor al het verkeer.
De hoge temperaturen zorgen ervoor dat onderdelen van de brug uitzetten, waardoor deze niet meer veilig kan worden bediend. Het is niet de eerste keer vandaag dat de brug door de hitte buiten werking raakt.
De afsluiting veroorzaakt verkeershinder in en rondom Groningen. Weggebruikers moeten rekening houden met extra reistijd en worden geadviseerd een alternatieve route te kiezen.
Rijkswaterstaat werkt aan het verhelpen van de storing. Wanneer de brug weer in gebruik kan worden genomen, is op dit moment nog niet bekend.
Beeld: Wind Media



